Drie ambitieuze ondernemers uit de regio Mechelen hebben een uniek concept ontwikkeld dat bedrijven laat groeien en freelancers ondersteunt met het realiseren van hun ondernemersdroom. PromoGOten, opgericht door Tim Van der Goten, Laurens Heysse en Tom Tytgat, combineert marketing, sales en contentcreatie met een vleugje gamification. Hun platform biedt ambiteuze jongeren een springplank naar succes in het ondernemersleven.

Het ontstaan van PromoGOten

PromoGOten is in mei 2023 opgericht door Tim Van der Goten, een 25-jarige communicatiemanagement-afgestudeerde met een passie voor ondernemerschap. “Ik wist van jongs af aan dat ik wilde ondernemen,” vertelt Tim. “De vrijheid, verantwoordelijkheid en de waardevolle ervaringen die je opdoet in het ondernemen, spraken me enorm aan.”

In de maanden die volgden, sloten Laurens Heysse en Tom Tytgat zich bij het team aan. Laurens, 20 jaar oud en al vanaf jonge leeftijd actief in sales, en Tom, een ervaren fotograaf en videograaf, brachten hun eigen expertise mee in respectievelijk sales en contentcreatie. Samen vormen ze de basis van een bedrijf dat zich richt op het leveren van advertenties, salesbegeleiding en videocontent.

“De vrijheid, verantwoordelijkheid en de waardevolle ervaringen die je opdoet in het ondernemen, spraken me enorm aan.”

Wat doet PromoGOten?

PromoGOten schaalt bedrijven op met gepersonaliseerde advertentiecampagnes voor zowel klantenwerving als interne personeelswerving. Daarnaast werkt het bedrijf met freelancers die ingezet worden voor specifieke opdrachten zoals verkoop, contentcreatie en diverse marketingtaken.

“We hebben drie pijlers: sales, content en advertenties,” legt Tim uit. “Daarnaast ontwikkelen we een app die ons team ondersteunt en de ervaring voor onze freelancers leuker maakt door een gamification-element toe te voegen.”

Deze app, die ze verder aan het ontwikkelen zijn, stelt freelancers in staat om opdrachten te bekijken, hun verdiensten bij te houden, en leert hen hoe ze bedrijven kunnen helpen opschalen met verkooptechnieken en online marketing. Hoe meer ervaring ze opdoen, hoe meer ervaringspunten ze verzamelen. Hoe meer punten ze verdienen, hoe hoger hun niveau en hoe meer beloningen ze krijgen. Het doel is om de betrokkenheid en motivatie te vergroten om hen te helpen ondernemersvaardigheden te ontwikkelen.

Uitdagingen en succesmomenten

De uitdagingen van een bedrijf maken een bedrijf ook sterker, en voor PromoGOten is dat vooral de ontwikkeling van hun app en de automatisering van processen. “De automatisering en het opzetten van toekomstgerichte systemen is momenteel onze grootste focus.” vertelt

Tim. Het bedrijf wil ervoor zorgen dat de app schaalbaar blijft en dat freelancers gemakkelijk toegang hebben tot belangrijke informatie, zoals brandbooks en de tone-of-voice van klanten.

Ondanks deze uitdagingen heeft PromoGOten al indrukwekkende resultaten geboekt. Een van hun grootste mijlpalen is het werk dat ze hebben geleverd voor AiroCollect, een bedrijf dat met behulp van dronebeelden 3D-modellen van gebouwen maakt. “We hebben via een conversie geoptimaliseerde website in zes maanden tijd meer 800 leads gegenereerd, hierdoor hebben ze de beslissing gemaakt om hun bedrijf Europees door te trekken.” aldus Tim trots.

Advies voor jonge ondernemers

Voor studenten en jonge ondernemers die overwegen om hun eigen bedrijf te starten, heeft PromoGOten enkele waardevolle tips. “Er is geen perfect moment om te beginnen,” zegt Tim. “Je moet gewoon de sprong wagen. Het beste moment om een boom te planten was 10 jaar geleden, het tweede beste moment is nu.”

“Je moet gewoon de sprong wagen. Het beste moment om een boom te planten was 10 jaar geleden, het tweede beste moment is nu.”

Tom benadrukt daarnaast het belang van falen in het leerproces: “Leren falen is essentieel. Daar leer je het meeste van.” Laurens voegt daar nog aan toe dat consistentie de sleutel is, zowel privé als zakelijk. “Kleine acties vormen uiteindelijk gewoontes.”

“Leren falen is essentieel.”

De toekomst van PromoGOten

Op de vraag waar ze over vijf jaar willen staan, zijn de drie ondernemers het erover eens: PromoGOten moet uitgroeien tot een self-sustaining ecosysteem. “Het doel is om een netwerk van jonge ondernemers te creëren waar iedereen baat bij heeft,” vertelt Laurens. Tim voegt hieraan toe: “We willen werkplekken creëren die 24/7 toegankelijk zijn en zowel online als offline een ondersteunende community opbouwen.”

Met een duidelijke visie, een innovatief platform en een vastberaden team is PromoGOten goed op weg om een vaste waarde te worden in de wereld van jonge ondernemers. en freelancers.